Usein kysyttyä
Usein kysyttyä
Takuu & reklamaatiot
inky takaa että tilaamasi tuotteet ovat virheettömiä eivätkä vahingoita tulostintasi. Jos tuote ei toimi odotetusti, takaa inky vaihdon uuteen tuotteeseen. Jos tuotteessa on vikaa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tuotteen palautusta. Sinulla on täysi 30 päivän palautusoikeus siitä päivästä alkaen, kun vastaanotit tuotteen.
Tulostimesi takuu on voimassa, käytit sitten eko-, korvaavaa tai alkuperäispatruunaa.
Lue lisää Kuluttajansuojalaista sekä Etäkauppalaista osoitteessa www.kuluttajavirasto.fi.
Kuinka maksaminen tapahtuu?
Voit maksaa joko laskulla, maksu- tai luottokortilla tai suoraan verkkopankissa. Maksu veloitetaan tililtäsi tilauksen yhteydessä maksaessasi suoramaksulla. Kortilla maksaessa veloitus tapahtuu vasta tuotteiden lähtiessä varastostamme.
Laskulla tehdyistä tilauksista ei peritä laskutuslisää. Maksuehtomme on 20 päivää netto. Jos maksu on myöhässä, lähetämme muistutuskirjeen, josta perimme lain mukaisen viiden euron muistutusmaksun.
Toimitusaika & toimituskulut
Jos tilaamasi tuotteet löytyvät varastostamme, on toimitusaikamme 2-5 arkipäivää.
Toimituskulut tilauksille, jotka lähetetään yksityisasiakkaille kirjeenä tai postipakettina ovat aina 4,90 € huolimatta siitä kuinka paljon tai vähän tilaat. Valitessasi jonkin muun toimitustavan, näet veloitettavat toimituskulut kassalla toimitustavan yhteydessä.
Mitä eri patruunatyyppejä teiltä löytyy?
Alkuperäispatruunat
Alkuperäisvalmistajan, esim. HP, Lexmark, Canon, Epson valmistamat patruunat.Ekopatruunat
Alkuperäispatruunat, jotka käytetään uudelleen ympäristön kuormituksen vähentämiseksi. Tyhjät patruunat keräillään ja lähetetään tehtaalle, jossa ne puhdistetaan, täytetään uudelleen ja testataan. Uudelleentäytössä käytettävä muste täyttää samat vaatimukset, kuin alkuperäismustekin ja sitä on yhtä paljon. Kierrätyksen ansiosta ovat patruunat myös alkuperäispatruunoita halvempia.Korvaavat patruunat
Sopivat tulostimeesi yhtä hyvin kuin alkuperäisetkin, mutta ne eivät ole alkuperäisvalmistajan valmistamia. Muste täyttää samat laatuvaatimukset kuin alkuperäismustekin ja sitä on yhtä paljon kuin alkuperäispatruunassakin. Suurin ero on, että korvaava patruuna on alkuperäistä huomattavasti edullisempi.Sekä eko- että korvaavien patruunoiden valmistajat ovat ISO 9001-sertifioituja.
Miksi HP-tulostin ei enää hyväksy inkyn kasetteja?
Tulostimen valmistaja HP julkaisee joskus päivityksiä tulostimen kiinteään ohjelmistoon (firmware). Näiden asentaminen voi aiheuttaa sen, että vaihtoehtoiset mustekasetit ja väriainekasetit lakkaavat toimimasta. Tämä koskee inkyin omia merkin musteita ja laserkasetteja.
Jotta patruunat ja laserkasetit toimisivat uudelleen tulee vanha laiteohjelmisto asennettava takaisin. Tätä kutsutaan tulostimen takaisinpäivittämiseksi.. Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että tulostinta autetaan palaamaan takaisin ennen päivitystä käytettyyn ohjelmistoon.
Toimi näin:
Lataa vanha ohjelmisto uudelleenasentamista varten. Valitse sopiva linkki täältä:
HP LaserJet M153-M154
HP LaserJet Pro M180-M181
HP Color LaserJet Pro M254d
HP LaserJet Pro M254dn/M254nW
HP LaserJet Pro M280-M281
Ennen vanhan ohjelmiston asentamista tulostimen asetuksista on valittava tila, joka mahdollistaa vanhan laiteohjaimen asentamisen. Voit tehdä tämän tulostimen menussa/asetuksissa sen ohjauspaneelin (painikkeet ja näyttö) kautta. Muista, että se, miten eri valikkokohdat on muotoiltu tulostimessa voi erota hieman mallista toiseen Joissakin malleissa ei ole lainkaan valikoita, ja voit silloin ohittaa tämän vaiheen. Muuten se saattaa näyttää esimerkiksi tältä:
Asennus -> Huolto -> LaserJet päivitys -> Hallitse päivityksiä -> Salli Downgrade -> Kyllä
Kun olet asettanut tulostimen sallimaan alennuksen, voit asentaa ohjelmiston. Kun ohjelmisto on asennettu, suosittelemme, että asetat tulostimen niin, että se ei päivity automaattisesti uudelleen, koska silloin ongelma tulee toistumaan.
Näin se saattaa näyttää tulostimen valikoissa, kun valitset, ettet halua automaattisia päivityksiä:
Asennus -> Huolto -> LaserJet päivitys -> Hallitse päivityksiä -> Salli päivitykset -> Ei
Asennus -> Huolto -> LaserJet päivitys -> Hallitse päivityksiä -> Tarkista automaattisesti -> Pois
Asennus -> Huolto -> LaserJet päivitys -> Hallitse päivityksiä -> Kysy ennen asennusta -> Aina
Jos näistä vinkeistä huolimatta et saa patruunaa tai laserkasettia toimimaan, niin otathan meihin yhteyttä. Kerro siinä tapauksessa meille mikä tulostinmalli sinulla on käytössäsi, jotta meidän on helpompi olla avuksi!
Miksi ostaisin inkystä?
Edulliset mustepatruunat ja laservärit, tilaamisen helppous ja nopeat toimitukset suoraan kotiin ovat osa syistä, miksi tilaaminen inkystä kannattaa. Saat meiltä tarvikkeet edullisesti suurten sisäänostomäärien ja tehokkaan organisaatiomme ansiosta.
Mikä on GDPR?
GDPR (General Data Protection Regulation) on EU:n yleinen tietosuoja-asetus. Tämän asetuksen tarkoituksena on parantaa yksityishenkilöiden henkilötietosuojaa EU:n sisällä. Se hyväksyttiin 27.04 2016 ja astuu voimaan 25.05 2018.
Asetuksen numero on 2016/679. Ruotsissa GDPR korvaa aikaisemman PUL:n (Personuppgiftslagen), joka on Ruotsin henkilötietolaki.
Miten GDPR vaikuttaa sinuun?
GDPR:n takana on yleinen ajatus antaa sinulle yksityishenkilönä paremmat oikeudet omiin henkilötietoihisi. Jokaisen yrityksen, joka käsittelee henkilötietoja, joista voidaan suoraan tai epäsuorasti tunnistaa sinut yksilönä, tuleen selvästi ilmoittaa sinulle siitä, miten henkilötietoja kerätään, miksi niitä kerätään, mihin ne tallennetaan ja miten yritys sekä mahdolliset liikekumppanit niitä käyttävät. GDPR antaa sinulle laajemmat oikeudet hallita henkilötietojasi. Näiden oikeuksien keskeisimmät alueet ovat:
- tiedonsaantioikeus
- oikeus oikaista tietoja
- oikeus vastustaa profilointia
- oikeus henkilötietojen anonymisointiin
- oikeus siirtää henkilötiedot järjestelmästä toiseen
- oikeus saada henkilötietoja koskeva rekisteriote
Meidän Henkilötietokäytännöistämme voit lukea miten keräämme ja käsittelemme henkilötietojasi GDPR:n mukaisesti.
Miten sovellatte tiedonsaantioikeutta koskien henkilötietojani?
Sinulla on oikeus saada tietoa meiltä miten keräämme ja käsittelemme henkilötietojasi. Ilmoitamme tästä sinulle tehdessäsi tilausta ja pääset tuolloin lukemaan ostoehtomme sekä tietoa henkilötietokäytännöistämme. Tietoa siitä miten käsittelemme henkilötietojasi löydät aina myös kotisivuiltamme.
Miten sovellatte oikeutta lisätä tai oikaista tietoja koskien henkilötietojani?
Sinulla on aina oikeus korjata virheellisiä tietoja ja myös lisätä puuttuvia tietoja, jotka ovat olennaisia henkilötietojen käsittelyn yhteydessä. Voit itse muuttaa joitakin tietoja Omat sivut-osiossa kirjautumalla sisään kotisivuillamme.
Voit myös pyytää meitä muuttamaan tietoja lähettämällä viestin asiakaspalveluumme osoitteeseen gdpr@ipiccolo.com.
Miten toimitte, jos vastustan henkilötietojeni pohjalta tehtyä profilointia?
Me saatamme tehdä analysointeja pohjautuen asiakastietoihisi, joiden tarkoituksena on luokitella sinut tiettyyn asiakaskategoriaan tai asiakassegmenttiin (esimerkiksi, “asiakas, joka ostaa lasertulostintuotteita”). Tällaisen analyysin avulla voimme tarjota sinulle henkilökohtaisemman kokemuksen kotisivuillamme ja sinulle olennaisia tarjouksia eri markkinointikanaviemme kautta.
Voit aina pyytää, ettemme käytä henkilötietojasi tällaiseen profilointiin. Sinun on tällöin lähetettävä meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö asiasta. Pyynnön yhteydessä haluamme myös saada kopion ajokortista, passista, henkilötodistuksesta tai jostakin muusta henkilöasiakirjasta. Tämä kopio on välttämätön, jotta voimme suojata henkilötietojasi ja varmistaa, että pyyntö tulee juuri sinulta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.
Miten sovellatte oikeutta tietojeni anonymisointiin?
Sinulla on oikeus saada henkilötietosi anonymisoitua järjestelmässämme. Sinun on tällöin lähetettävä meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö asiasta. Pyynnön yhteydessä haluamme myös saada kopion ajokortista, passista, henkilötodistuksesta tai jostakin muusta henkilöasiakirjasta. Tämä kopio on välttämätön, jotta voimme suojata henkilötietojasi ja varmistaa, että pyyntö tulee juuri sinulta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.
Kun pyydät henkilötietojesi anonymisointia, poistamme ne henkilötiedot, jotka voivat suoraan tai välillisesti tunnistaa sinut yksilönä. Tiedot poistetaan sillä edellytyksellä, ettei sinun ja iPiccolo AB:n väliseen asiakassuhteeseen liity mitään keskeneräisiä taloudellisia tai juridisia kysymyksiä, esimerkiksi maksamattomia laskuja, ja ettei iPiccolo AB:lla ole lakisääteistä velvollisuutta käsitellä tietoja tai muuta laillista perustetta tietojen käsittelyyn.
Miten sovellatte oikeuttani henkilötietojeni siirrettävyyten?
Sinulla on oikeus kääntyä puoleemme ja pyytää, että henkilötietosi siirretään käytettäväksi jossakin muualla. Henkilötiedot siirretään tällöin jäsennellyssä, yleisesti käytössä olevassa ja koneluettavassa muodossa. Siirto voi tapahtua sinulle tai suoraan jollekin toiselle henkilötietovastaavalle. Saat tällaisen siirron kuukauden sisään siitä, kun olemme vastaanottaneet pyyntösi.
Jos haluat siirtää henkilötietosi, tarvitsee sinun lähettää meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö. Pyynnön yhteydessä haluamme myös saada kopion ajokortista, passista, henkilötodistuksesta tai jostakin muusta henkilöasiakirjasta. Tämä kopio on välttämätön, jotta voimme suojata henkilötietojasi ja varmistaa, että pyyntö tulee juuri sinulta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.
Miten sovellatte oikeuttani saada rekisteriote?
Sinulla on oikeus saada rekisteriote henkilötiedoistasi veloituksetta kerran vuodessa. Sinun on tällöin lähetettävä meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö asiasta. Pyynnön yhteydessä haluamme myös saada kopion ajokortista, passista, henkilötodistuksesta tai jostakin muusta henkilöasiakirjasta. Tämä kopio on välttämätön, jotta voimme suojata henkilötietojasi ja varmistaa, että pyyntö tulee juuri sinulta eikä keneltäkään toiselta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.
Rekisteriote sisältää tiedot siitä, mitä henkilötietoja käsittelemme, mistä tiedot tulevat, mikä on niiden käyttötarkoitus ja tieto vastaanottajista tai vastaanottajatyhmistä, joille tietoja voidaan luovuttaa. Lähetämme rekisteriotteen sähköpostitse sähköpostiosoitteeseesi.
Kenen puoleen käännyn, jos minulla on kysymyksiä GDPR:stä tai henkilötietojeni käsittelystä?
Olet tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen gdpr@ipiccolo.com, jos sinulla on kysymyksiä, jotka koskevat henkilötietojasi.
Mihin voin kääntyä, jos emme ole samaa mieltä mahdollisissa kiistatapauksissa?
Kiistatapauksissa viittaamme ensisijaisesti Suomen kuluttajariitalautakuntaan. Kuluttajariitalautakunta on viranomainen, joka auttaa kuluttajien ja yritysten välisissä riita-asioissa. Voit ottaa heihin yhteyttä täältä:
Kuluttajariitalautakunta:
https://www.kuluttajariita.fi/fi
Kuluttajariitalautakunta
Hämeentie 3, PL 3066
00531 HELSINKI
Voit myös ottaa yhteyttä Euroopan komission verkkovälitteiseen riidanratkaisualustaan European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR):
https://ec.europa.eu/odr